04 september 2008

Lifestyle har gjort sitt

Sendit håller med BRUNO. Lifestyle håller inte längre. Tiden går (framåt).

Efter att helt utan tanke på eventuella påföljder avverkat en skål glass med banan och hackad chocolate noir till kvällsmat sitter jag gott i soffan och jäser. Jag är inte mer klättrare än att jag kan smälla i mig ett och annat från den smalaste remsan på kostcirkeln utan att drabbas modern ångest.

Finns det någon i klättersverige som likt Ben Moon i hardcorerullen Bouox 8c går in på apoteket för att väga sig varje morgon? Vill ogärna minnas att jag körde en kur vetediet upplöst i apelsinjuice för att om möjligt loosa några kg inför en FA på en tur i nedre sjuaregistret. Upp kom jag och något kg lättare var jag. Dagsformen var högst troligen en smula inbilsk.

Homegrown i mungipan och en stout i näven tillhör klassiskt sendarleverne, ävenså passerad gurka och sportdryck - allt utifrån individuella ramar, visioner, förvirring och epok. F1 legenden James Hunt hade texten ”happiness i a tight pussy” broderat på overallen enligt pålitlig kompis. F1 legenden Michael Schumacher bar sponsorspäckad skjorta.

Avslutningsvis: "The lines between personal identity and the everyday doings that signal a particular lifestyle become blurred in modern society" – Giddens 1991

…..

Notera att medan Ben nervöst flyttade vikten på vågen så sysslade Johnny D med balanslekar på lekplatsen utanför. Old-school Wildstyle lockar men är få förunnat.

Inga kommentarer: