14 oktober 2008

Sekvensbeefs bl.a.


Om du är intresserad om vad som har försiggått på den pad du köpte i somras så kolla in färska bloggen Fjällsport efter stängningsdags. Fina bilder från Norra Hönö, dvs Tjörn. John visade på god smak i och med Animal (Fuck Like A Beast) i helgen. Har du inte hittat till GB än så gör det och kolla in bilderna.

Sekvensbeefar bumlare emellan är kärlek. Crimp Martin sa härmedagen: "Jag föredrar ett bra steg på fel ställe än ett dåligt steg på rätt ställe". Så kan det vara. Och det önskvärda vore ju att experimentlustan uppmuntrades men oftast hörs det ett:

-Use the approved sequence dude.

Vilket normalt kontras med några väl valda:

-Din satans lösning är fan störd och ditt tokfula startmove med höger utsida är omöjlig för alla med normalastora fotknölar. Sen så är dina byxor otroligt fula. Du är från Power City va?

Vilket eventuellt betyder:

-Jag vill prova något annat. Jag är inte alls lika stark som du och jag är inte ens i närheten av att kunna smeara på formationen som du tycker är bästa steget. Kommer jag på en annan sekvens så kanske jag äntligen kan få ticka något som ger högre poäng. En sekvens för just mig. Det är synd om mig ändå.

Jag kör med det hela tiden. Min sekvens. Apindexet löser en del bekymmer och än så länge är det knäpptyst om att poängen bör justeras därefter. Menar förstås att poängen är av sekundärt intresse... Men om jag skulle vara intresserad av att få officiella poäng? En checkbox på scorecardet för hur lång man är vilket skulle sortera bestigningarna efter längd och grad. Alla som är 185cm, räck upp en hand om er första 7a i Font var Corto maltese. Och alla ni har tickat den som 7a? Just det, jag tycker vi har jobbat på rätt bra ändå. Sköna poäng va. Lite som att hitta en varm jacka på extrapris. För vem skulle komma fram till ett knippe +185are och påpeka att graden måste justeras neråt?

-Tryck ner snubben i burrito-paden och rulla ut honom på E4:an.

Och sen en box för vad som ryms mellan tumme och pekfinger för att balansera upp det hela -tioåringar som tickar crimpiga 5:14:ons bara för att deras minihänder kan matcha på alla grepp är klart icke godkänt. Hur vore det om Frölundas målvakt skulle ha jätteklubba och en plock stor som en spinnaker? Klart det blir lättare att vinna.


Kul YT-klipp:




Inga kommentarer: