24 maj 2008

Produkttest vid Gult är fult

Sommarvärmen lockar fram törsten, så gör även kroppsarbete. En julklapp från i... julas har legat och väntat på ljummen afton sen i... julas. En neoprenbag från Built Ny med plats för sex kalla. Neoprenet fungerar som isolation mot oönskat klimat i fyra timmar enligt tillverkaren. Företagets koncept är nått i stil med " we aimed to create products that look as smart as they function. At Built, we believe form and function can go hand in hand." Sånt skitsnack imponerar inte på en sendare bara sådär. Nej här krävs det en produkttest.

Ett par bira i min Built Ny Six Pack Tote, skor och bucket och iväg på cykeln. Undan går det och min Built Ny Six Pack Tote ligger bekvämt i ryggsäcken. Jag känner inte någon kyla genom den tunna ryggsäcken vilket uppskattas då jag endast har en wifebeater på mig. Målet för mitt test är den senaste tidens ström av nya problem från Delsjöskogen. Mitt val blir blocket med problemet Gult är fult som ligger längs ridstigen strax nordost (?) om Bertilsons Stuga. Jag plockar ur en fortfarande kall tysk på 50 cl flaska men å andra sidan har det inte gått mer än 15 minuter sen jag for hemifrån. 50 cl flaskor är inget vidare, min Built Ny Six Pack Tote klarar inte av formatet trots god töjbarhet. Dragkedjan går inte att stänga vilket är mindre bra, burkar funkar, inte flaskor. Jag hämtar andan efter cykelspurten, kollar av toppen och ögnar fotsteg. Min Built Ny Six Pack Tote är perfekt förvaring för tomma flaskor. Vadderingen skyddar mot stötar å annat som lätt uppstår när sex 50cl har druckits upp i den varma solen.

Hejdlös posering på Gult är fult. En sko som birahållare är fortfarande bästa förvaringen för snabba skott.

Går bet på sittstarten. Hård som attan och jag bedömer att värmen spelar mindre roll. Det är ett powerryck och jag är inspirerad men svag. Gör någon slags halvlåg variant 4-5 gånger istället. Konsulterar min Built Ny Six Pack Tote för ladd inför en linje vänster om Gult. Ett kobrahugg från tvärspricka upp till cool sloper och flapperknopp. Lyckas ett par gånger att få kontroll efter hugget men mer än så blir det inte. Lågstarten från en kass tväris väntar åsså.Drar mig hemåt via torra, snabba stigar och väl hemma känns sista biran någorlunda sval fortfarande. Jag gör sedan som alla seriösa idrottsmän, stretchar musklerna och lyssnar på Isis. Sammanfattningsvis är jag nöjd med min Built Ny Six Pack Tote. Det är visserligen en till pryl att slarva bort men den fyller en funktion i och med återanvändbarheten med tomma glas, kylförmågan är helt ok för en session och vill man byta ut bira mot matlåda och banan så ger det utmärkt. Betyget hamnar på blyga 1 1/2 pentagram (sandbagbetyg men jag orkar inte ändra bilden).

NOTE! Min Built Ny Six Pack Tote är av fjolårsmodell. Nya modell ser annorlunda ut (ev. inte lika mångsidig).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Built Ny Six Pack Tote? Nja, det luktar fetto.

Jimbob sa...

Förstår din oro och jag måste raskt påpeka att jag aldrig skulle köpa någon. För det är som du säger, fettodoften är starkt närvarade.

Se testet som något användbart om paketet från din partners familj innehåller en Built NY Six Pack Tote. Alternativet att be om kvitto så att du kan byta din Built NY Six Pack Tote kan vara känsligt. Och vad skulle du köpa istället? Vad skulle tillgodokvittot användas till? Jag antar att Built NY Six Pack Tote endast finns i speciella butiker. En dörrmatta med James Dean motiv?