05 februari 2009

Förra helgen. Typ.

Men eftersom det är fredag om en timme och du är på lysande humör så blir det först en bit down the hill music:


Förra helgen knastrade det under kängorna när vi dunklädda smög fram över träsken i S-Backa. Knastret var lågt och nyckfullt. Ett överaskande vingel och knastret blir till plask och blöta foten gnyr resten av dagen. La Vida Loca som för mig var den sista bokade filmen på årets Filmfestival övergavs för det fantastiska vädret. Vinter, minus två och toksol är S-Backaväder. Kaffe i hand lutandes mot klippa sittandes på padden och svårt att prata med färsk bulle i munnen. Mer kaffe raggsocksfötter i högläge och generöst ömmande händer. Klippan sliter ner ett par ovana händer i ett nafs. Nafs nafs.

I runda slängar ett kvartal sen jag var ute i verkligheten. Ojoj. Ett rörligt höftskott på Olio som funderar sig uppför S-Backas überklassiker:



Pontent jazztobak på Härnäset? Lädernallen - obefintlig mainstreamism i klätterbloggträsket. Och Nordre Älv är faktiskt ett gäddvatten av rang, för övrigt.

Jag rullar tärningen... en tvåa. Så som herren skapade mig + ett paket kinapuffar ska jag nu ut och överraska. Ett helt ok torsdagsnöje. Helgen då? Prognosen ser ut som att det inom en mils radie kan finnas en fantastisk mängd vädersystem. Håll tummarna folks.

Inga kommentarer: